Lektor
Michal Černý
Michal Černý je garantem studijní profilace Technologie ve vzdělávání v rámci Kabinetu knihovnictví a informačních studií na FF MU v Brně, kde přednáší předměty jako Vzdělávací technologie, Metodik ICT, Laboratoř vzdělávacích technologií nebo Digitální kompetence. Vystudoval učitelství fyziky a informatiky. Je autorem řady knih, jako například Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu, Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty, Myšlenkové mapy pro studenty nebo editorem Tablet ve školní praxi. Na RVP.cz napsal více než stovku článků a jako odborný garant zaštiťoval projekt z Výzvy 51 (tablety do škol) INTERES.
Anotace
Akreditovaný kurz DVPP, který je nutný pro výkon specializované pedagogické činnosti Koordinátora ICT ve školách. Účastníci kurzu se postupně seznámí jak s pedagogickými a didaktickými aspekty využívání moderních technologií a ICT, tak se zásadami a specifiky jejich koordinace. V rámci celého roku se budeme důsledně snažit propojovat teoretickou a praktickou část.
Účastník tak odchází nejen s dobrými teoretickým základy a praktickými kompetencemi pro práci s technologiemi samotnými, žáky a svými kolegy, ale také s mnoha připravenými dokumenty a postupy, které mu do začátku mohou pomoci. Od hotové evaluace školy podle metodiky Škola21, až po řád počítačové učebny či strategii ICT. Obsah je do velké míry přizpůsobován potřebám a přáním účastníků tak, aby bylo možné nabyté znalosti snadno implementovat do školní praxe, již v průběhu jeho trvání.
Kurz je dvousemestrální, prezenční výuka probíhá v sobotu (většinou od 9:10-14:05), tak, aby jeho absolvování nenarušovalo běžný chod školy či výkon povolání. Dovolená je nejvýše 50% absence. Součástí studia jsou nejen presenční setkání, ale také e-learningový kurz.
Obsah kurzu
- organizační pokyny, úvod
- role koordinátora ICT ve školním prostředí
- škola21 a strategické řízení školy v oblasti ICT
- řád, smysl a provoz počítačové učebny
- technologické inspirace dle zájmu účastníků
- jak podpořit kolegy, plánovat inovace a technologické vzdělávání
- dotazy, evaluace, závěr
Pro koho je kurz určen?
Koordinátoři ICT bez specializačního studia, učitelé informatiky.
Proč se přihlásit?
Během kurzu se naučíte například:
- jak sestavit řád počítačové učebny a pracovat s evaluačním nástrojem Škola21
- podle čeho vybírat ICT
- jak stanovit ICT strategii školy
- jaká je role koordinátora ICT
- seznámíte se základními nástroji, které je možné ve školním prostředí na rozvoj ICT využít.
V ceně kurzu jsou skripta Metodik ICT a Koordinátor ICT, které jsou praktickým průvodcem koordinátora ICT. Nahlédněte také do e-podpory.
Kurz je akreditován MŠMT, absolvováním získáte certifikát.